Bøker på, og av Scientologikirken i PDF

Gravde frem en liten samling bøker på scientologikirken, og noen fra L. Ron Hubbard selv, som jeg har linket i tilfelle noen er interessert. Plukket litt her og der, blant annet Ireland Anonymous hadde lastet opp mye på sin side.

Jeg har ikke lastet opp noe hit på siden siden PDF ikke støttes, så jeg har imidlertid bare linket bøkene. Jeg har også lagret alle bøkene så om noe skulle forsvinne kan jeg lett fikse det.

Her er nok ingenting folk ikke kunne funnet selv med litt googling, men så er jo store deler av poenget med denne siden at informasjon om COS skal være lett tilgjengelig.

Alle bøkene er vel og merke på engelsk.

Kommer til å oppdatere med flere etter hvert.

Bøker på Scientologikirken:

A Piece of Blue Sky: Scientology, Dianetics and L. Ron Hubbard Exposed

Av Jon Atack

Uten tvil den mest grundig undersøkte blottgjøringen av Scientologikirken noensinne skrevet, som Scientologikirken prøvde desperat å forby.

2MB PDF

The Total Freedom Trap: Scientology, Dianetics and L. Ron Hubbard

Av Jon Atack

En rask gjennomgang av Scientologikirken på under 40 sider.

1.8MB PDF

The Mind Benders

Av Cyril Vosper

Atter en bok Scientologikirken prøvde å forby. Som en dommer sa det i det resulterende søksmålet: “But, I think that, even on what we have heard so far, there is good ground for thinking that these courses contain such dangerous material that it is in the public interest that it should be made known.”

4MB PDF

Bare Faced Messiah

Av Russel Miller

Miller dekker Hubbards familieopphav og hans liv kronologisk mens han utforsker og dokumenterer hans livslange vane for å lyve og overdrive.

3.5MB PDF

The Scandal of Scientology

Av Paulette Cooper

Paulette var målet for Scientologikirkens beryktede “Operation Freakout”, der de prøvde å fullstendig ødelegge livet hennes. Dette er boken som satte Paulette på Scientologikirkens “shit-list.”

850KB PDF

Bøker av Scientologikirken:

Technical Dictionary of Dianetics and Scientology

Av L. Ron Hubbard

Her er definisjonene av alle vilkårene knyttet til auditing og teknologien av Dianetikk og Scientologi. LRH forklarer de ulike prosessene, meter fenomener, hendelser på banen, og komponenter av sinnet og universet.

1.5MB PDF

Self Analysis

Av L. Ron Hubbard

I denne boken av L. Ron Hubbard står det blant annet hvordan en kan forbedre minne, hastighet på reaksjonstid, redusere stress og håndtere psykosomatisk sykdom.
Som det står i omslagsteksten: “It offers the means to spiritual self-discovery through a series of processes designed to give you the clearest look you have ever had into your past.”
Garantert verdt å lese for å få et innsyn i en Scientologs tvilsomme tankegang.

1.3MB PDF

Dianetics: The Modern Science of Mental Health

Av L. Ron Hubbard

Garantert den mest vidt spredde boken av L. Ron Hubbard, som jeg vil uten tvil anbefale som den første boken en burde lese av L. Ron Hubbard. I følge Scientologoikirken er over 20 millioner kopier av denne boken solgt rundt om i verden. Dette er Hubbard’s “flaggskip”, som gir et grunnleggende syn i scientologien.

944KB PDF

1 Like

Ai, ai, fin post.

Sikkert like greit at filene ikke ligger hos oss. Opphavsrett og slikt.

1 Like

Ja var det jeg tenkte selv :wink:

1 Like