David Miscaviges tale under åpningen av Atlantas "Ideal Org"

Scientologikirken gjør det den kan for å hindre at utenforstående lager opptak av David Miscaviges taler. To lesere på Ortegas blogg lykkes imidlertid med å leie et utkikkspunkt rett over gata, slik at de fikk filmet Miscavige under åpningen av Atlantas nye “Ideal Org”:

VIDEO: David Miscavige’s entire speech at Scientology’s Atlanta ‘Ideal Org’ opening

Thanks to smart planning by a couple of our readers, we have a complete video of Scientology leader David Miscavige’s speech Saturday as he opened the organization’s new “Ideal Org” in an Atlanta suburb.

The Atlanta facility is the first Ideal Org Scientology has opened in the US in nearly three years, but photos from the event show a crowd of only about 500 people gathered at the building in Sandy Springs, Georgia. As usual, Miscavige presided over the ceremony while an image of him was projected on a large screen nearby.

Scientology goes to great lengths to keep non-Scientologists far away from these events by blocking streets, sidewalks, and with the use of security personnel, so that we get only partial views of what’s going on.

In this case, our correspondents, JustSheila and another Bunker reader, had planned ahead and secured permission from a private property owner to make use of a vantage point across the street from the building. They shared the space with a crew from ABC also taping for the upcoming April 29 20/20 special about Ron Miscavige’s book about his son, Ruthless: Scientology, My Son David Miscavige, and Me.

But you won’t have to wait until April 29 to see our footage.

The picture is particularly good for the distance it was filmed from. (And if you know how hard our correspondents have tried in the past just to get a glimpse of Miscavige, this is really remarkable and exactly the kind of& thing Miscavige has tried to prevent.) But the downside of that great distance is the amount of car noise we hear — there is a major avenue between the camera and the Scientology building. We did our best to provide captions for what Miscavige is saying, but some of it was really difficult to make out.

We’re looking forward to your thoughts on Miscavige’s performance. It seemed to us that he (or his speechwriter, Dan Sherman) was straining to make references to local cultural touchstones. Did he really have to incorporate Rhett Butler’s “don’t give a damn” and even reference the movie’s title as well? Lawd have mercy.

https://www.youtube.com/watch?v=KnpC2zAJzkQ

[…]

Mer om åpningen av Atlantas Ideal Org:

David Miscavige and a bussed-in crowd cut the ribbon on Atlanta’s new Scientology ‘Ideal Org’

Time again for Rod Keller’s Scientology Social Media Review! Rod’s well known for his indispensable “ARS Week in Review,” which ran for nine years when ARS — the Usenet newsgroup alt.religion.scientology — was the most important daily source for Scientology news. More recently, Rod has made a specialty of hunting down the odd and wonderful things Scientologists post to social media. Rod is a chronicler who piece by piece builds a highly detailed assessment of what Scientology is doing around the world, and this is what he found for us this week…

[…]

Er det bare meg, eller ser han enda mer ut som om han er laget av plastikk enn vanlig?

1 Like

Rapport fra åpningen:

https://whyweprotest.net/threads/april-2-2016-atl-org-opening-and-protest.131472/

Noen spekulerer faktisk i at han er blitt syk. Men det føler jeg folk har trodd ganske lenge om ham.

Han blir vel bare eldre vel, som alle oss andre.

1 Like

Nå har jeg studert bildene fra åpningen for å se om jeg fant noen manipuleringer. Det er kanskje litt vel mange folk i bakgrunnen her og der. Men foreløpig lar jeg tvilen komme sekten til gode.

Derimot stusset jeg på bildet av kontoret til Hubbard.

Det er flere merkelig ting der.

• Sollys inn gjennom vinduene, mens det på utsiden ser grått ut. Og hvorfor er lyset ute påslått?
  • På gulvet foran vinduet til venstre, virker det som om sola står høyt oppe på himmelen. Men i det høyre vinduet ser det ut som det er snakk om lav sol. Akkurat dette kan muligens forklares med at sola kommer inn fra siden. Uansett får jeg det ikke helt til å stemme.
  • Er det en dør eller et skap de har sperret med en skjenk?

PS1: Kopi av det aktuelle bildet på min egen server.

PS2: Jeg har prøvd å finne ut hvor i bygget dette kontoret ligger. Men jeg klarte det ikke ut fra det jeg fant på Google Maps.

Lyset kan jo skyldea hvitbalanse/eksponering? Eksponerer en for “inne-lys”, så vil jo ting utenfor, f.eks. i et vindu, se rimelig overeksponert ut (i dette tilfellet grått/hvitt).

Døra kan muligens være skapdører?

Meget mulig du har rett ja. Dessuten lærte jeg senere i går at det fines kameraer som tar flere bilder på en gang, med forskjellige innstillinger. Deretter lages ett bilde ut fra hva som ble mest vellykket de forskjellige stedene. Kan det være snakk om noe slikt her?

Antageligvis er det også snakk om skapdører. Men legg merke til de nederste hengslene! Man setter ikke slike nederst. Altså virker som om de der har sperret for disse dørene.

Ikke særlig smart innredet?

Hvis jeg var en sprudlende gal sektleder som hadde blitt gjenfødt, ville jeg blitt litt snurt hvis jeg kom inn på et slikt kontor.

PS: På den annen side som en slik gjenfødt sektleder, ville jeg i det minste hatt rett i det med sjelvandring!? :astonished:

Selve klippingen av båndet ble filmet også:

Kan se slik ut. Men nå redigeres det meste som skal på trykk, hehe. Det er jo bare problematisk når en går mer drastisk til verks, som når en legger til haugevis av publikummere.

Kanskje noen ikke har lyst til å komme ut av skapet?

Eller de er redde for alle skjellettene som kan ramle ut? :smirk:

1 Like