Den store film-tråden

Regner med “alle” har sett denne nå, men:

Gode . gud .

Litt bakgrunn:

Filmanbefaling fra min side, B-film komedie med en gjeng mentalpasienter i hovedrollen. Ren ti’er på IMDB. Låner gjerne ut min 2-disc versjon.

Har du denne også? Skal være en bra grøsser-komedie.

Nei den har jeg ikke enda, jeg burde sjekke den ut. Fin cover art tho. Byttelåne?

R.I.P. :’(

En veldig trist dag. “The last giant” i filmhistorien er borte. :(( Jeg var heldig nok å få møte han han under filmfestivalen i Locarno noen år tilbake hvor de viste tre av hans filmer og han var tilstede på scenen for en Q and A. Han så skrøpelig ut da men hadde like kraftfull stemme, en enormt produktiv mann selv i en alder av 93! R.I.P Sir Christopher Lee.

Ikke så mange som kunne si a great eye, lidless, wreathed in flames, og faktisk høres ut som om de mener det. Trist dag.

:’(

‘Avengers’ TV Show Star Patrick Macnee Dies at 93:

‘Avengers’ TV Show Star Patrick Macnee Dies at 93

KEYSTONE/HULTON ARCHIVE/GETTY IMAGES

Maane Khatchatourian
@MaaneKhat
Patrick Macnee, famous for his role on “The Avengers” British TV series, died Thursday of natural causes at his home in Rancho Mirage, Calif. He was 93.

Macnee, who played John Steed in the spy-fi show, died with his family at his bedside.

“Wherever he went, he left behind a trove of memories,” a statement on the actor’s website read. “Patrick Macnee was a popular figure in the television industry. He was at home wherever in the world he found himself. He had a knack for making friends, and keeping them.”

“The Avengers” initially focused on Dr. David Keel (Ian Hendry) and his assistant (Macnee), but Macnee’s famously bowler hat wearing, umbrella-wielding intelligence officer (he never used a gun) became the protagonist when Hendry exited the series. Macnee played the part alongside a succession of strong, female partners, including Honor Blackman, Diana Rigg and Joanna Lumley. The show ran from 1961 and 1969 and was reprised in the 1970s.

[…]

Enda en trist nyhet. En æra er over.

Au, det var leit.

Det er vel ingen igjen av den “gjengen” nå?

Jeg elllllsker denne filmen. :heart:

Don Bluth laget en av favoritt-tegnefilmene mine fra 1980-tallet: The Secret of Nimh (1982).

[quote=“JohnSteed, post:76, topic:28”]
Don Bluth laget en av favoritt-tegnefilmene mine fra 1980-tallet: The Secret of Nimh (1982).
[/quote]JAAA!!! :heart:

Kirk Douglas blir 99 i år. Det gjør han vel til kanskje den eldste mest kjente nålevende skuespilleren. Skjønnt jeg vil tippe det er en eller annen ungarnsk eller japansk skuespiller som har bikket 100?

Eventuelt en eller annen trollgammel Bollywood-skuespiller, hehe.

Lupita Tovar er visst 104 år gammel. Gjerne ikke så kjent, men…