DuFantKortet.net

Supert! :slight_smile: Ja, jeg tror det kan være en lur idé å samle alt på ett sted. Skal få laget noen kort folk kan skrive ut eller trykke opp. Noen forslag til motiver og slikt? Trikset er jo å gjøre det veldig enkelt, men mystisk — slik at folk faktisk får lyst til å sjekke URL-en når de kommer hjem.

Kjekt å se deg igjen, forresten. :relaxed:

Kjekt å se deg og Steed :smiley:

Jeg er ikke spesielt kunstnerisk anlagt, så der vet jeg ikke stort mye, men var utrolig kule de du hadde i første posten. Sterke farger er vel ikke spesielt mystisk, men det burde være noe som trekker til seg oppmerksomheten til folk, noe som stikker seg litt ut sånn at de er lett å legge merke til.

Og så har jeg store drømmer om å komme meg på TG igjen neste år, så da har jeg en liten plan om å få samlet en gjeng og ta den store oppgaven å levere ut kort på hver jævla eneste sitteplass i vikingskipet.

Hehe, de kortene er noen man brukte i 2008. Bacon-fjaset er et gammelt meme. Folk flest husker nok ikke det lenger, så kanskje det funker? Eneste jeg er litt skeptisk til, er maska. Kanskje vi kunne laget en ny variant med et Xenu-hode eller noe slikt? Slik at vi ikke får den vanlige leksa, “Bawww! Dere er ikke ekte anons!!!111 Vi skal ta dere!”

Ah, du var på TG i år? Traff du på noen av de gamle folka fra forumet?

Hehe, skjønner den, vi burde kanskje hatt en egen logo av et slag?

Nei jeg kom meg nok ikke på TG i år, men satser på jeg får til neste år, visst ikke rånetreffet i Strömstad blir prioritert.

Skal se hva jeg får til. :smile: Men kom gjerne med ideer om du får noen!

Ah, misforsto litt. Trodde du var på TG i år, men at du ville dra dit igjen neste år - med kort.

Hvordan ligger vi an med det prosjektet her?

Litt “pauset” for øyeblikket. Men vi trenger egentlig bare to ting:

• Noen som gidder å registrere domenet.
  • En slags tekst vi kan lenke til.

Allright, samme som i mars altså. Dette må vel være mulig å få til i løpet av sommeren. Jeg prøvde å gå inn på YouFoundTheCard.net, men ser ut som at siden ikke er oppe lenger. Jeg klarer ikke å huske hva som sto der før, men kan vi ikke bruke det som mal for vår egen versjon?

Og tenker du å bruke anonymous “logoen” på kortet som de brukte før?

Jepp. :wink: Jeg tror ikke jeg orker å gjøre så veldig mye mer enn å drive denne sida, dessverre, så jeg er litt avhengig av at andre stepper inn også.

Absolutt.

Stemmer. De som drev sida forlot Chanology for lenge siden. Noen andre tok over domenet, og pekte det til WhyWeProtest.net, men disse har nok forlatt Chanology også. Så nå er nok domenet tatt over av noen domene-haier.

Jeg husker noe av det, men det finnes en mirror av sida der ute et sted, tror jeg. Jepp, fant.

Nei. :wink:

Vi starta på ei dufantkortet.net-side, tror jeg, men den ble vel aldri ferdig. Egentlig hadde vi bare trengt ei side, og forskjellige adresser: dufantkortet.net, dufantbokmerket.net, dufantkulepennen.net, dufanttskjorten.net osv.

Kanskje vi egentlig bare kunne ha laga en gjennomført og gjennomtenkt tråd her på sida? Og dirigere adresser dit? Enklere enn å lage ei helt ny side, tror jeg.

Noen som har noen kontakter med de som stå bad you found the card?
Kunne kanskje fått de til å gjennopplive den siden?
Trenger jo strengt tatt ikke noe på norsk. De fleste forstår vel engelsk nå til dags?

Hm, husker noen på WWP fikk tak i dem for et par år siden, men så fordufta disse som tok over også. Uansett så har nok noen domenehaier tatt over selve domenet. Innholdet på den gamle sida ligger på archive.org, så det er ikke noe problem.

Sånn samlet sett, så tror jeg det kan være like enkelt eller lurt bare å lage en god tråd her på forumet. Vi kan jo f.eks. oversette og oppdatere teksten fra gamle YouFoundTheCard. Gjøre den konsis og lettfattelig, med iøynefallende grafikk osv.

Jeg kan gjerne ta skrivearbeidet, om noen har et godt utgangspunkt.

Skal få lappet sammen en tråd og et utgangspunkt i løpet av helga.

Godt!

Sånn. Diskusjon flyttet til relevant tråd. Hovedinnlegg er oppdatert med tekst og lenker. Innlegget er gjort om til Wiki, så alle kan bidra/redigere tekst!

Noen tanker:

• Gamle Youfoundthecard.com var muligens en smule… ordrik. Tror vi bør koke det ned til poengterte, presise argumenter og eksempler.

• Vi bør også vise til primærkilder så sant det lar seg gjøre. Gjerne organisasjonens egne tekster, dommer o.l.

• Vi bør kanskje også finne eksempler fra Norge om det lar seg gjøre. Sitater fra Geir Isene? Et eller annet om frontgrupper og Hank von Helvete?

• Noen som kunne tenke seg å kjøpe et par domener? Koster 80-100 kroner i året. Jeg kan vise hvordan en gjør det hvis en ikke har vært gjennom det før. Er utrolig enkelt. Tok selv over domenet her nylig, så hadde vært fint om noen andre kunne fikse dette.

Jepp, bør ikke være mer enn det som normalt går på en A4-side, og selv det er i meste laget.

Så dårlig PR som Scientologikikrka har her til lands burde det holde med å knytte Dianetikk direkte mot Scientologi, og nevne Kaja Ballo og rettsaken der de ble dømt for bedrageri.

Enig. Og noen få ord om frontgruppe som promoteres av Hank, synes jeg.

Bump. Dufantkortet.net er i boks! (Altså domenet.)

Et norsk alternativ til YouFoundTheCard