Et norsk alternativ til YouFoundTheCard

Godt poeng. Generelt altså.

Generelt, men vi bør nok ha noen ord om frontgruppene man kan støte på her i Norge.

Foreløpig bruker vi visst dette temaet til sida: http://gorandemo.wordpress.com

Ser bra ut, da er det bare å lage tekst.

Mitt forslag (klag, kutt, rediger):

Du er er her fordi noen vil fortelle deg om Scientologikirken. Hva folk velger å tro på er ikke vår sak, men vi mener de bør vite noe om organisasjonen. Scientologikirken er kjent for de ekstreme metodene de bruker for å presse penger fra sine tilhengere og sine angrep på kritikere. I Norge er organisasjonen flere ganger dømt for bedrageri. De har blitt såpass upopulær at organisasjonen nå driver gjennom frontorganisasjoner.

Ikke ta vårt ord for god fisk, sjekk selv. Her er noe av det presse og forskere har skrevet om saken:

Scientologikirkens personlighetstest: Kaia Ballo’s selvmord (link) (link) (link)

Bare et kurs til: “Broen til full frihet” (link) (link) (link) (hjernevask og økonomisk press)

Bak masken: Dianetics, Narconon, CCHR, Youth for Human Rights (alle linket)

Hva er det Tom Cruise egentlig tror på? (link: side om om scn som religion)

Tommelen opp fra meg. Liker overgangen til frontgruppene.

Kanskje vi burde hatt “stort sett drives gjennom”, men jeg prøvde å knipe inn så mange ord jeg kunne.

Jeg skal se skikkelig gjennom når jeg ikke er stuptrøtt og midt i forberedelser til morgendagen. Tror det kan være lurt å stramme inn mest mulig: gjøre det så presist og enkelt som mulig.

(Men nå ser dette ut som et veldig bra utgangspunkt!)

Tnx!

Jeg har kikket litt på saken. Trenger vi den første settningen? Den er ment som en intro, men trenger vi en intro?

Da må vi i så fall forandre litt på de kommende to setningene, ellers henger de litt i løse luften.

Ser veldig bra ut det her.
Jeg må nok beklagelivis meddele at jeg ikke har fått gjort stort mye, på grunn av yrkesbytte. Nå har jeg klort til meg litt fritid, så nå skal det blir fart på sakene igjen :smile:

Ta det når du kan eller vil. Ingen bør føle noen forpliktelser. :slight_smile: Da ender man bare med å bli helt utbrent. Jeg snakker av egen erfaring. :stuck_out_tongue:

Det som gjenstår er å finne gode lenker, eventuelt skrive gode undersider til YFTC-siden. Det er en ganske morsom artikkel om Scientologikirkens “Sapece Opera” doktriner ute i et (etter forholdene) velrenommert vitenskapelig magasin:

Raine, S. (2014): Astounding history: L. Ron Hubbard’s Scientology space opera. Religion, vol 44, http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0048721X.2014.957746

Søker tips, tanker, meninger og ideer. Her er et kjapt utkast.

Å kalle COS for verdens største kult er kanskje i overkant. Var igrunn bare for å ha noe der, det kan selvfølgelig enkelt endres om noen har andre meninger på dette.

Teksten er såklart klipp-og-lim fra dovres post, slang det inn bare for å se hvordan det ble.

Bilde tatt fra wikipedia, så det burde være copyright fritt.

Vestens mest omdiskuterte kult” er nok mer treffende.

Man må uansett oppgi kilde, tenker jeg. Wikipedia bruker vel Creative Commons-lisenser på det meste. Uansett: Jeg kan lage et banner-bilde av et faktisk “Du fant kortet”-kort. Har ørten visittkort-mock-ups liggende. (Men jeg får ikke gjort det før jeg er tilbake fra reisene jeg er på nå, altså om ei uke eller to.)

Høres bra ut :wink: Vi har ingen hast

Domene er kjøpt, ser jeg!

Liv i deg, @Siegfried? Og @Dovre?

Hei Steed! Jeg lever!
Har skjedd mye i mitt fravær ser jeg. Fint å se litt fremgang her inne.

Jøss, den karen. Hatt en liten pause her. Tenkte å ta fatt på dufantkortet-tråd snarlig. Har fikset domene, tro det eller ei. :slight_smile: