Geoffrey Lewis, 1935-2015, karakterskuespiller og OT5-scientolog

Tony Ortega melder at skuespilleren Geoffrey Lewis er død, 79 år gammel. Lewis er kanskje mest kjent for Clint Eastwood-filmene han spilte i på 1970-tallet.

Geoffrey Lewis, the bucolic character actor known best for the 1970s Clint Eastwood movies he appeared in, died in his son Miles’s arms Tuesday after suffering cardiac arrest during a morning workout. He was 79 years old.

Lewis had suffered ill health and dementia for some time, but had been cared for by his children, including Miles, who posted a notice to his Facebook page Tuesday evening. “We were at our Tuesday morning workout at the Motion Picture Hospital in Woodland Hills and he experienced cardiac arrest. He stopped breathing in my arms. We’d had a good morning, talking about my trip to Japan,” Miles wrote.

Geoffrey Lewis had also been a dedicated Scientologist who was the father of church member Juliette Lewis, and we’re told that Geoffrey had attained Operating Thetan Level Five on Scientology’s “Bridge to Total Freedom.” In a recent photo that Miles posted to his Facebook page, Lewis was visited by two old Scientology friends, musicians Chick Corea (left), and Geoff Levin.

[…]

Begynner å bli tynt med faktiske kjendiser i Scientologikkirken.

Hvem har de, egentlig? Travolta og Cruise? Ellers er det jo stort sett folk man knapt ser i film lenger. (Noe som for øvrig gjelder Travolta også.)

Nemlig, Scientologi er ikke lenger “kjendis-religionen”.

1 Like

Virker som de har hatt en snodig strategi de siste årene: snappe opp avdankede eller “problematiske” kjendiser, for så å redde (les: forme) disse. Her til lands: Hank von Helvete. I USA: Hm, kanskje Juliette Lewis?

Juliette Lewis er for øvrig Geoffrey Lewis’ datter.

Juliett Lewis var jo fatisk rimelig kjent (Natural Born Killers, From Dusk to Dawn), men som mange kvinnelige skuespillerinner har hun mistet glansen ganske fort. Jeg har vanskelig får å se for meg at hun ender i noen storfilm igjen.

Hvem av musikere har de? De har vel Chick Corea?

Han er vel den eneste kjente jeg kommer på. De hadde Isaac Hayes også. Han ble jo som kjent dritsur da Southpark tullet med Scientologikirken.

Kom plutselig på at de jo også har Beck.

Hvem andre enn oss oldiser er det som faktisk har hørt om Beck?

Beck vant vel nylig en pris, grammy eller hva faen det heter.