Graven til Casey Kasem

Tilbakeblikk på 1980-tallet i Oslo. Den såkalte «NATO-radioen» med «American Top 40». Wow! Men jeg fikk aldri med meg navnet på programlederen. Noe med «kassikassi»?! Ikke lett å google frem noe svar den gangen.

Så hopper vi til 2014. Nyheter om at en «Casey Kasem » var blitt gravlagt på Vestre gravlund. Mye styr i den forbindelse. Her er et bilde jeg tok 15. juni 2021 av det jeg mener er den graven:

Og, ja, Casey Kasem var altså den programlederen den gangen.

Og hvorfor nevner jeg dette her? Kun fordi en av døtrene til avdøde, Kerri Kasem, er scientolog. Om det er det minste relevant, har jeg null peiling på. Men skulle det blir flere nyheter om den graven, kan man jo ha dette i bakhodet?

PS: Alltids lov å ta en titt på hjemmesiden til Kerri Kasem. Men så langt har jeg ikke fått opp noe der. En gjemmeside?

Han hadde visst stemmen til Shaggy i Scooby-Doo også.

Litt detaljer rundt hans bortgang:

On June 15, 2014, Kasem died at St. Anthony’s Hospital in Gig Harbor, Washington at the age of 82. The immediate cause of death was reported as sepsis caused by an ulcerated bedsore.[14][61][62] His body was handed over to his widow.[63] Reportedly, Kasem wanted to be buried at Forest Lawn Memorial Park in Glendale.[64]

By July 19, a judge had granted Kerri Kasem a temporary restraining order to prevent Jean Kasem from cremating the body in order to allow an autopsy to be performed. However, when Kerri Kasem went to give a copy of the order to the funeral home, she was informed that the body had been moved at the direction of Jean Kasem.[65][66] Kasem’s wife had the body moved to a funeral home in Montreal on July 14, 2014.[66] On August 14, it was reported in the Norwegian newspaper Verdens Gang that Kasem was going to be buried in Oslo.[67][68][69]

Jean Kasem had him interred at Oslo Western Civil Cemetery on December 16, 2014, more than six months after his death.[70][71]

In November 2015, three of Kasem’s children and his brother sued his widow for wrongful death. The lawsuit charges Jean Kasem with elder abuse and inflicting emotional distress on the children by restricting access before his death.[72] A 2018 police investigation initiated by a private investigator working for Jean found that he had received appropriate medical care while in Washington, and that there was no evidence pointing to homicide.[73] The suits were settled in 2019.[74]

Fant noen scientologi-relaterte artikler om ham også:

https://tonyortega.org/2018/11/23/here-is-whats-in-the-documents-that-are-prompting-a-new-look-at-casey-kasems-death/

Jo, jo! Da var kanskje scientologi-forbindelse litt relevant.

Men vi kan vel ikke helt utelukke at i akkurat dette tilfellet ble noen anklaget for noe ene og alene fordi de var scientologer?

Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken, så jeg aner virkelig ikke. Men det er i det minste en slags kobling, så slikt sett er jo tråden relevant. :slight_smile:

Bare det ikke blir som Reiulf Steen og de ryktene han liksom følte at det var riktig å skrive om? :roll_eyes: