Hoppet av som scientolog: - Galskap

Artikkel bak betalingsvegg, så jeg har ikke lest den. Muligens ikke så mye nytt.

Og man skal vel aldri, aldri, aldri la seg lure av noen aviser til å betale noe for noen artikler?! :roll_eyes:

Ikke så mye nytt. Men bra skrevet. Noen utdrag kortet ned fra artikkelen:

Han og kona hadde lest og samlet bevis, og de forsto det begge to.
De kunne ikke lenger være medlemmer av CoS. De visste for mye.

Han var 18, på vei til jobb i Oslo sentrum, en kar stakk til han en lapp.
Den fant han i lomma noen dager senere og det ble starten på 25 år som Scilon.

Ellers mye repetisjon av hvordan han ble medlem, bilde av han med stjernekikkert.
Var lidenskapelig opptatt av astrofysikk, som førte han til CoS.

Forteller om møtet med DM, hvordan det fikk han i tvil og deretter til å blowe.
Om utfrysinga av venner og nære.

"Det ble hans misjon å advare andre mot kirka og mot DM, en leder som det i flere år er blitt rettet voldsbeskyldninger mot. Senest i juni 2019 anla et tidligere medlem av kirka søksmål mot ham og kirka, og anklaget ham blant annet for barnemishandling og menneskehandel ifølge en rekke amerikanske medier som har omtalt saken.

• Jeg tenkte at «nå har jeg skjønt hvordan kirka er, nå skal alle andre forstå det også», sier Isene."

Står noe til slutt om at han er adrenalin og følelsesjunkie, som forklarer innmelding i CoS.
Han går og tilbyr coaching på gata og er selvstending næringsdrivende, ute etter neste kick.

Dette svarer CoS. Legg merke til den krasse tonen det avrundes med:

"- Geir Isene ble utvist fra Scientologikirken for mer enn ti år siden. Han ble med i en liten gruppe bannlyste scientologer, som skrøt av planene sine om å styrte kirkas ledelse. Isene var aldri noe mer enn en vanlig kirkegjenger. Han gjør narr av jobbtilbudet han mener han mottok, for å øke sin egen betydning i kirka, men hvis noen skulle fått et slikt jobbtilbud, ville hvilket som helst annet medlem av kirken fått det. Hans gjengivelse av det som skjedde viser at han er en bedrager. Isene framsetter løgner om DM (…). Isene gjengir bare løgner han har hørt fra andre. Påstandene er funnet opp, sier informasjonssjef Karin Pouw i Scientologikirken til Magasinet.

• Dette er en type argumentasjon som er typisk for kirka, der «angrep er det beste forsvar» og hvor det benyttes personangrep for alt det er verdt. Når det gjelder møtet med DM, så var det jeg som var der, ikke Karin Pouw, svarer Geir Isene."
1 Like

isene

Fra sektens svar:

Var ikke Isene Norges eneste med «OT VIII»?

PS: Ros til Geir! Jeg traff ham en gang i forbindelse da han holdt et foredrag for meg og to andre. Linux hadde han peiling på! :slightly_smiling_face: Takk til ham for det jeg lærte den gangen … fra en maskin som kjører Linux Mint! :nerd_face:

1 Like

Det stemmer at han tok OT8. Det ble vendepunktet og begynnelsen på slutten i CoS.
Han forklarer i mer detalj på sin blogg om vendepunktet her:

1 Like