Hvor er chatten?

hvor er chatten blitt av, er den fjernet eller er jeg bare dum som ikke finner den?

Foreløpig har vi ingen chat her, dessverre. Vi skal se om vi ikke får til noe, men softwaren vi bruker har ikke støtte for det “out of the box”. I verste fall slenger vi opp ei lenke til IRC.

(Kategorien “Malapropos” kan brukes til “småprat”, forresten. Inntil vi finner ut av chat-en, mener jeg.)

Det ser ut til at folka bak Discourse, programvaren vi bruker, ikke er fremmede for å integrere en chat-funksjon:

Det ser ut til at en chat-plugin faktisk er på vei:

1 Like

En annen chat-løsning som er på vei:

Begynner virkelig å savne alt tullet og alt det seriøse vi drev på med i chatten på den gamle siden.
Godt å snakke med litt sofistikerte folk en gang i blant :wink:

Ga deg tilgang til “Potetkjeller”-kategorien vår. Der kan du fjase alt du vil. Den er skjult for uregistrerte/ferske medlemmer, hehe.

Ting skjer:

https://discourse-meta.s3-us-west-1.amazonaws.com/optimized/3X/a/0/a058952e33126aa4346e8b1d18d08b8400f284c4_1_690x209.gif

2 Likes

For øyeblikket får jeg noen merkelige feilmeldinger når jeg forsøker å installere Babble. Det endrer seg kanskje med neste versjon. Jeg skal holde dere oppdatert.

OPPDATERING: Fikk det til nå. Det var en syntaksfeil i kildekoden, som opphavsmannen fikk fikset i kveld.

Den er rimelig fersk og har mange barnesykdommer, så alt er ikke helt på stell ennå.

Opphavsmannen har planer om følgende funksjoner:

Things that I’d like to add:

• Additional outlets for chat windows (sidebar, fixed floating window,
    etc.)
  • Pagination (likely load previous page)
  • Editing a recent post of yours
  • Allowing user to mute chat notifications
  • Adding a context switcher to allow for multiple chat threads
  • Post timing tracking
1 Like

Chat er for øyeblikket (01:00/29.08.2015) i ustand. Et eller annet i siste versjon av Discourse fungerer ikke helt som det skal. Men alt er nok på stell snarlig.

1 Like

Chat er for øyeblikket nede. Babble, plugin’en vi bruker, ser ikke ut til å være helt kompatibel med siste versjon av Discourse. Problemet blir nok fikset snarlig, vil jeg tro.

Chat fungerer igjen.

Nye funksjoner er på vei:

og