Kassetter med L. Ron Hubbard

For mange år siden var det en avhopper som gav meg 10 kassetter med L. Ron Hubbard. Så langt har jeg ikke orket å høre gjennom disse.

Tidligere i uka klarte jeg å konvertere en helt annet kassett over til MP3. Og jeg vurderer så smått å sette i gang tilsvarende for disse ti kassettene.

Men før jeg eventuelt gjør det:

• Er noen interessert i å høre gjennom dette?
  • Kanskje dette allerede ligger på nettet?
  • Noen som har lyst til å overta de fysiske kassettene?

Selv prøver jeg å rydde litt her hjemme. Altså prøver jeg å kvitte meg med ting som fyller opp. Og mulig det dukker opp diverse andre ting etter hvert. :smile:

PS: Jeg prøvde å opprette en tilsvarende tråd i går. Men det klarte jeg å rote til. Forhåpentligvis går det bedre nå. :blush:

Som jeg skrev i forrige tråd: Jeg har ikke helt oversikten over hva som er lekket av foredrag, men kanskje disse alt flyter rundt der ute på den store Verdensveven. @Dovre har kanskje bedre oversikt?

Ser interessant ut. Jeg kan sjekke om det er lekket, jeg har evt en OK kjeller om du vil bli kvitt de fysiske kasettene. Alltid litt moro med krigsbytte.

Her er omtale av serien: http://www.cs.cmu.edu/~dst/Cowen/essays/radiation.html

Det ser ut til at du sitter på noe kulten forlanger 200 dollar for. De tre første kasettene er sammenfattet i “All about Radiation”.

Settet har vært lekket tidligere, men med alle file-sharing gruppene som hat gått nedenom i det siste ser det ut til at de ikke lenger er tilgjengelige på nettet, så ja takk til MP3! Får du det over i MP3-format, kan jeg se om jeg finner et greit sted å legeg det.

Takk for svar! Kort oppsummering:

• Nå har jeg satt igang med selv å konvertere disse til MP3. Dette er litt for moro skyld, litt fordi jeg vil lære meg dette og kanske mest for å ha en sikkerhetskopi.

• En annen har tilbudt seg å digitalisere dette. Jeg regner med at dette da blir digitalisert bedre enn det jeg klarer.

Hvor de så de fysiske kassettene ender opp til slutt, får vi så se på senere. Jeg regner med å ha 20 primitive MP3-filer på plass i løpet av ca. én uke. :smiley:

Toppers!

Som sagt, jeg kan huse kassettene om alternativet er å deponere dem i sylinderarkivet.

Moro med litt old school chanology-lekasjer!

Status 29. oktober, 2014:

• Alle kassettene er forsøkt konvertert til MP3-filer.
  • Disse filene ligger på nettet, men på en hemmelig adresse.
  • Hvis noen vil høre på noe av dette, kan jeg sende dem denne linken.
  • Mulig jeg legger inn passordbeskyttelse som ekstra sikkerhet.

Jeg vil jo selvsagt ikke legge slikt materiale åpent for hvem-som-helst. Man må jo respektere Copyright og sånt?!

PS1: Meget mulig de fysiske kassettene senere blir sendt til Sverige for litt mer proff konvertering.

PS2: Jeg må innrømme at jeg så langt ikke har orket å høre gjennom dette. Men hvis ni andre er villige til høre gjennom én kassett hver, skal jeg gjøre det samme og skrive ned eventuelle gullkorn.

PS3: Kan man kanskje bruke noen tale-til-tekst-programmer på dette?

Hvis vi prøver oss på tale-til-tekst tror jeg uansett vi må høre gjennom for å renskrive. Hubbard hadde en … særegen… talemåte.

Hvordan ligger du an? Er det snart lyttetid?

De fysiske kassettene ble sendt til Sverige på tirsdag, 4/11-2014. Da vil de forhåpentligvis bli konvertert litt bedre enn hva jeg klarte.

Link til mine egne primitive opptak sendes til de som ønsker det. :smile:

Selv har jeg foreløpig ikke hørt gjennom noe som helst. :frowning:

Fillern, blir vel nødt til å sette meg ned å høre på dette sprøytet…

Har nå fått hørt gjennom den første kassetten. Utrolig slitsomt! Men littebittegranne morsomt likevel grunnet absurde feil og rene løgner. Litt vanskelig å vite om atl vi vet er feil nå, også var feil på den tiden.

Har uansett opprettet en egen side for korte referater.

Hvis noen vil høre på andre kassetter, sender jeg dem en link til opptakene.

Takker og bukker. :slight_smile: Virker som himmelropende idioti/sprøyt, hehe.

Men det topper neppe dette opptaket her:

Godt mulig enkelte scientologer likevel vil påstå at fyren ikke var fullstendig gal. Men selv de må vel innrømme at fyren var veldig glad i høre sin egen stemme?

PS: Kan dette sammenlignes med tungetale? :wink:

Kall meg gal, men jeg kunne godt tenke meg å høre gjennom noe av dette materialet, dersom det er tilgjengelig. Alltid morsomt å gjøre research på denne mildt sagt spesielle gruppen.

Hubbard var virkelig en autoritet på radioaktivitet.

Today we throw a few rays at somebody and tomorrow we throw a few rays at the same man … and all of a sudden he dies - as though he had been shot with a bullet. In other words, the effect of radiation is cumulative … With gamma … you get 300 Roentgen and then you get another 300 Roentgen and it doesn’t matter if they’re a year apart or three days apart - they add!
[L. Ron Hubbard, Radiation and the Scientologist, lecture of 13 April 1957]

Nå er vel det stikk motsatte som skjer: Kraftig stråling over kort tid er farligere enn svak stråling over lang tid. Eller?

I følge en kjernekraftforsker jeg kjenner, ja. Mange av strålegrensen vi opererer med i dag er politiske, ikke medisinske. De ble opprettet for å stenge ute østeuropeiske jordbruksprodukter (der bakgrunnstrålingen er litt høyere) fra det vesteuropeiske markedet.

Nå er jeg ingen strålingsekspert, men dette sitatet er da også helt latterlig:

Gammastråler går gjennom metertykke vegger, men ikke menneskekroppen! Strålingen akkumulerer selv om den egentlig ikke blir værende i kroppen! Kroppen gjør motstand men strålingen passerer gjennom!

Jeg forstår godt at han droppet ut av universitetet. Manglende forståelse av vitenskap er nå en ting, men manglende evne til å oppdage logiske selvmotsigelser burde i hvert fall være et dødsstøt for enhver akademisk karriere.

Noen som har pint seg gjennom mer? Hehe.

Litt for lenge siden jeg drev med dette, Mulig påskeunderholdning.