Klargjøring av Facebookside

Denne er reformatert og postet på facebook nå :slight_smile:

Supert! :slight_smile: Skal vi ha ei lenke tilbake hit også? Kanskje hver post kan ha det? Til den originale tråden, mener jeg.

Gjerne det, skal jeg lime den inn nederst sammen med kilder?

Hm, kanskje over kilder? Les mer: link. Noe slikt? Jeg kommer med litt oppfølging til saken her, nemlig. Så det kan jo uansett være greit med ei lenke. :slight_smile: Tror den drukner litt i kilder.

For øvrig irriterende at man ikke kan formatere tekst på en lur måte på FB… :\ Med overskrifter, fet tekst, skikkelige avsnitt og slikt.

Da fikser jeg det!

Enig, det er rimelig teit og knotete

Superdupert!

Googla litt, og fant ting som dette: http://www.gschoppe.com/projects/fbformat/

Du kan formatere tekst med fet, kursiv o.l., så klippe-og-lime teksten inn i FB.

En til, til å lage overskrifter og slikt:

http://slothsoft.net/UnicodeMapper/

EDIT: Jeg flytter sikkert denne diskusjonen over til FB-tråden senere. :slight_smile: Siden den passer litt bedre der.

Heftig, jeg skal titte på det!

Hva syns du om endringene der nå?

Funka, det. :slight_smile:

En annen løsning kan være at ikke hele saken er med på FB, men bare en slags ingress eller et sammendrag, for så å lenke til forumet med “Les mer”. Hva tenker dere om det? Det kommer kanskje an på hva vi ønsker. Ønsker vi folk hit? Eller ønsker vi utelukkende å spre nyheter og saker? En slags mellomting? Vil en “vegg-av-tekst” på FB virke mot sin hensikt? @MisturSmith? @Karloff? @MrHvemVet? @Dudek? @rhjinfo?

Noe slik kan kanskje funke?:

FBI har sluppet 300 sider fra sin etterforskning av menneskehandel i Scientologikirken

I 2009 startet FBI en omfattende gransking av påstandene om menneskehandel i Scientologikirken. Etterforskningen tok brått slutt året etter, uten noen offisiell forklaring. Scientologikirken, på sin side, sa de ikke hadde kjennskap til noen etterforskning overhodet.

Utsnitt fra FBI-dokumentet. Foto: TonyOrtega.org/Radar Online.

Nå, sju år senere, har FBI sluppet 300 sider med materiale fra etterforskningen. Dokumentet åpner med å klargjøre for hvilke lover som hjemler undersøkelsen, for deretter å gjøre rede for hvilke deler av organisasjonen som skal granskes, nemlig organisasjonens ørkenbase i Hemet i California og PAC Base, også kalt “Big Blue”, i Los Angeles.

FBI så etter bevis for at scientologiorganisasjonen gjorde det umulig for arbeiderne å gjøre opprør.

Les mer om innholdet i FBI-dokumentet her

Det kan absolutt være en god idé!
Før vi vet ordet av det har vi kanskje blitt til en nettavis!

Lufter det her for jeg er jaggu ikke sikker på hva som funker best. Hvis teksten blir for lang, så “faser” kanskje mange ut? Hvis den er kortere, så får folk flest med seg hva det går i, og de som er interessert i mer, kan følge lenka. Aner egentlig ikke. :slight_smile:

Diskuterte litt med @Karloff her på forumet, men jeg tror ikke vi kom helt frem til noe, hehe.

Helt enig med dette, om det blir for mye flat tekst så er det mange som bare stenger det ute og “scroller” videre ned på facebook veggen sin. 4-5 gripende setninger og en link til artikkelen burde være nok, ville jeg påstå.

Litt det jeg lurer på. Vet jeg oppfører meg litt slik selv. Liker å oppsøke “kildene” hvis det gir mening. Strømmen på FB, Twitter o.l., tenker jeg på som “smakebiter” på ting jeg kan sjekke ut.

Jeg har nå i alle fall prøvd å skrive en slags ingress/sammenfatning på de to siste sakene, slik at denne kan brukes på FB.

Jeg var forresten ikke sarkastisk, jeg syns det er en veldig god idé :slight_smile:

Men jeg tenker også det kan være lurt å ikke poste altfor ofte? For ikke å overbelaste folk som bryr seg heller…

Enig. Tror vi kan være selektive med nyhetene vi legger ut. Plukket to jeg tenkte passet nå i starten. :slight_smile:

Skal jeg kanskje bare klippe og lime ferdige ingresser + foto i den andre FB-tråden når jeg har ting klart, da? Så blir det veldig enkelt og praktisk? :slight_smile:

Ja, det høres greit ut det!
Jeg har hatt hendene fulle her i dag med overraskelsesbesøk fra familie, Men hvis du har noe klart kan jeg gjerne få inn en post i kveld :slight_smile:

Fikser det nå. :slight_smile: Du kan bare klippe og lime når det passer. Postet en forkortet versjon av FBI-saken også, så kan du bytte ut den litt lange som ligger ute på FB nå.