Mye L.Ron/Scientologi propaganda på Eldorado bokhandel

Var innom bokhandelen på Eldorado her forleden.
Der er konseptet slik at utgiverne kjøper seg plass å velger selv hva de vil stille ut/selge.
Litt som en messe.
Der hadde jo så klart sekten kjøpt en stor seksjon hvor de stilte ut masse rart.
Kjapt søk på Hubbard ga skremmende mange resultater - http://www.eldo.no/person/18606

Hadde det vært en ide å gjemme litt fakta om sekten inne i noen av disse bøkene der?
Noe ala you found the card feks?

Scientologer på Karl Johans gate

Husker vi hadde en tråd om dette på den gamle Ning-en. En eller annen knipset dette bildet:

Jeg vet ærlig talt ikke hva som er den beste løsningen her.

Kanskje vi burde lage dufantbokmerket.net?

Den seksjonen deres var over dobbelt så stor da jeg var der.
Hadde en hel hjørneseksjon for seg selv.
Hvis noen har tid og mulighet til å lage dufantbokmerket.net så kan jeg nok printe ut å putte i bøker ved jevne mellomrom.

DuFantKortet.net

6 posts were merged into an existing topic: DuFantKortet.net

Et bilde jeg tok 25. april, 2017:

Ganske så stort og ganske så sentralt plassert sammenlignet med det jeg tok bilde av i går, 28. juli, 2017:

Kun omtrent én meters bredde i et hjørne. Jeg rotet lenge før jeg fant dette. :slightly_smiling_face:

PS1: Men det kan selvsagt være andre relevante hyller som jeg ikke oppdaget!?

PS2: Litt merkelig hvordan bilder blir presentert her. Det kan være en idé å klikke på dem.

DuFantKortet.net

Lurer på hva det koster å ha slike hyller stående hos Eldorado? Og om bøkene faktisk selger.

Nå kom jeg over en fire år gammel side med blant annet:

> Alle forlagene betaler 10.000,- for å leie én reol, og de får 75 prosent av salgsinntekten.

Det skal altså ikke så veldig mange bøker til for at det lønner seg!?

Og om bøkene faktisk selger.

Tydeligvis ikke for scientologene. :smile:

DuFantKortet.net

Kanskje de har egne definisjoner av “salg”? Hehe.

Men nei, virker jo som det ikke går så bra om de må kutte ned på hyllene.

Det har da vært tilfeller hvor scientologer kjøper opp sine egne bøker. Litt absurd da bokhandlere fikk tilsendt «nye» bøker fra sekten med merker som viste at samme bøkene tidligere var blitt solgt i de samme butikkene. :blush:

Hah! Når og hvor var dette?

Hmm? Dette er vel noe jeg leste i en bok for over et kvart århundre siden. Så detaljene husker jeg ikke, beklager! Men jeg fant i det minste en webside om noe av dette. Sitat:

Hamel also speculated that some copies of a Hubbard science fiction novel were sold more than once.

He said that while he was working at the B. Dalton in Hollywood, some books shipped by Hubbard’s publishing house arrived with B. Dalton price stickers already on them. He said this indicated to him that the books had been purchased at one of the chain’s outlets, then returned to the publishing house and shipped out for resale before anyone thought to remove the stickers.

“We would order more books and . . . they’d come back with our sticker as if they were bought by the publisher,” Hamel said.

Akkurat slik som jeg mente å huske det. :grinning:

PS1: Nå ser jeg at det mangler en bindestrek i tittelen på denne diskusjonen. Godt å vite at den ikke ble satt i gang av noen som var Clear. :wink:

PS2: Var i sentrum for seks dager siden og tok en nytt bilde:

Intet nytt!

Ser ut som hyllas størrelse øker og minker i samsvar med økonomien deres (jf. bildet tatt 25. april, 2017).

Ny sjekk av hylla i går kveld:

Visstnok ingen relevante endringer:

Av ikke-relevante ting kan nevnes omtrent ett dusin speilbilder av meg selv:

Og, sukk, dermed har også jeg begynt med selfier?!

Takk for oppdateringen. Noen som vet hva det koster å ha ei slik hylle stående hos Eldorado?

Har ikke funnet noen nye priser. Og jeg ville nok hatt litt større tillitt til dem hvis de informerte kunder om betalingsordningen.

Uansett tok jeg en ny tur innom for seks dager siden. Intet nytt å fortelle.

Men jeg fikk i det minste med meg et kart over 2. etasje.

De mest ekstreme fantasibøkene finner man altså på plass 14:

Men er det ikke slik at ordinære fantasibøker skal ha en viss indre logikk? :roll_eyes:

Blir det informert om i det hele tatt? Eller må en bare resonnere seg frem til det?

Tja? Det var først da jeg leste om dette i ettertid, at jeg skjønte dette.

Mulig andre besøkende er smartere i så måte. Men jeg tviler på om særlig mange får det med seg.

PS: En annen sak er om de i det hele tatt bryr seg om slikt?! Vi snakker tross alt om et land for det finnes mennesker som frivillig bruker penger på DAB-utstyr!