Nedetid 24.-26. mars 2015

Chanologynorge.org var beklageligvis nede noen dager grunnet problemer med faktureringen.

Er det noen epostadresser eller telefonnumre vi kan bruke for å kontakte noen andre neste gang noe slikt skjer?

PS: Selv kom jeg ikke lenger enn til å blogge om det. Ingen kontakt med «chanologynorge.org»

Godt spørsmål. Jeg tenkte kanskje vi kunne sette opp en Twitter-konto. Hadde det gjort susen?

Sjekker nå om det er mulig å “koble sammen” Twitter og Discourse, slik at nye tråder tweetes. Ser ikke slik ut. Hm. Men kanskje greit å ha en slik konto for mer administrative meldinger?

Twitter kan selvsagt brukes hvis det er noe som de ansvarlige sjekker jevnlig. Men epost er (som oftest) finere ved at da får man sendt ting direkte til mottagerne. (Hvis og dersom de faktisk sjekker eposten sin, da!?)

Nå tenkte jeg helst på driftsmeldinger og den slags. Da kunne vi ha lagt ut en tweet om hva som foregår, og når sida forventes å være oppe igjen.

Jeg er redd mange nok lager “bruk-og-kast”-e-post-adresser til fora som dette. :worried:

Liv i deg, @bt_t1?

1 Like

Ah! Som informasjon fra driftsfolka til brukerne, vil Twitter fungere, ja! Det jeg tenkte på, var at brukerne kunne sende meldinger den andre veien. :flushed:

En mulighet med “bruk-og-kast”-e-post-adresser er automatisk videresending. Da har man anonyme adresser som man likevel kan følge med på!? :yum:

Uansett fungerer sidene nå så godt at det muligens ikke er behov for noen ekstra kommunikasjonskanaler? :blush:

1 Like

Brukerne vil jo også kunne sende meldinger til Twitter-kontoen. :wink: Men vi skal få satt opp en kontakt-e-post til sida også, sånn for sikkerhets skyld.

Hehe, i utgangspunktet har vi en veldig stabil løsning nå, men et VISA-kort hadde løpt ut, uten at jeg fikk det med meg, så da ble hele sida suspendert.

Takk for forklaring om Twitter! Det er tydeligvis litt lenge siden jeg lekte meg med dette. Jeg hadde rett og slett glemt hvordan det fungerte. :blush:

1 Like

Dette tar jeg på min kappe… Etter en rundtur i Europa på bedriftsreise, ble uheldigvis phishing forsøkt og gjennomført på kortet som er registrert for denne siden. Kortet ble stengt men glemte å endre betalingsinfo for siden…

Går helt fint, @bt_t1. :blush: Hosten vår laget heldigvis en backup da de slettet droplet-en, så det var ikke noe stress å få det opp igjen. De tillater også enkeltbetalinger via PayPal, så jeg bare slengte inn litt der, så var vi på beina igjen. :slight_smile:

1 Like

Har du endret den nå? Eller skal noen andre ta over? Hvordan gjør vi det?

Da har jeg oppdatert det :slight_smile:

1 Like

satt på auto-update et år om gangen

1 Like

Noen som føler for å hjelpe til med en Twitter-konto? Flere bør kanskje bemanne den.

https://twitter.com/ChanologyNorge

Ikke fått satt opp alt ennå, vel å merke.