Ny podcast: Scientology: Fair Game

Jeg tenkte Reminis nye podcast-serie fortjente sin egen tråd.

Leah Remini and Mike Rinder’s new podcast, Scientology: Fair Game will take you behind the facade and expose the terrible truth about scientology’s Fair Game doctrine. It’s been used for 5 decades to destroy anyone they label an enemy – former scientologists, media, government officials – anyone they think is impeding their objectives. Leah and Mike are covering new ground, digging deeper than ever into the shocking documents, facts and stories that will make you wonder how any of this is going on in America today.

Her er traileren til podcasten, som også oppsummerer “Fair Game”-begrepet:

Jeg legger til episodene under etter hvert som de slippes:

Episode 4: Scientology’s War on a Holocaust Survivor, Paulette CooperWWEpisode 4: Scientology’s War on a Holocaust Survivor, Paulette Cooper

August 18, 2020 • 50 min

Leah and Mike talk with Paulette Cooper, a journalist who became the object of the single largest Fair Game campaign in history. She was framed, sued, smeared, spied on and harassed. And ultimately vindicated when the FBI raided scientology and uncovered their secret operations.

Introducing Scientology: Fair GameWWIntroducing Scientology: Fair Game

July 6, 2020 • 3 min

Leah Remini and Mike Rinder’s new podcast, Scientology: Fair Game will take you behind the facade and expose the terrible truth about scientology’s Fair Game doctrine. It’s been used for 5 decades to destroy anyone they label an enemy – former scientologists, media, government officials – anyone they think is impeding their objectives. Leah and Mike are covering new ground, digging deeper than ever into the shocking documents, facts and stories that will make you wonder how any of this is going on in America today.

Episode 0: When Scientology Declares You Fair GameWWEpisode 0: When Scientology Declares You Fair Game

July 21, 2020 • 65 min

Leah Remini and Mike Rinder detail the history, practice and consequences of Scientology’s Fair Game policy. These abusive practices have been employed by scientology for decades to try to intimidate and destroy anyone perceived as enemies - from former members to the media and government officials.

Episode 1: Scientology Deaths and SuicidesWWEpisode 1: Scientology Deaths and Suicides

July 28, 2020 • 64 min

Leah Remini and Mike Rinder discuss the recent tragic deaths of Kelly Preston and Benjamin Keough and how scientology views doctors and mental health professionals. They explain how scientologists believe L. on Hubbard’s “technology” is the answer for all ailments and illnesses, both physical and mental and what they believe is the cause of all illness.

Episode 2: The Welfare CheckWWEpisode 2: The Welfare Check

August 4, 2020 • 64 min

When a family member who was never a Scientologist attempted to conduct a welfare check on her uncle former scientology President, Heber Jentzsch, who reports say is sick, being tortured and not seen in public for over 10 years, she immediately became the target of Fair Game. She tells the story to Leah and Mike.

Episode 3: Scientology’s War on The MediaWWEpisode 3: Scientology’s War on The Media

August 11, 2020 • 58 min

Award-winning investigative journalist Richard Behar – author of Time magazine’s shocking cover story, “The Thriving Cult of Greed and Power,” which ignited scientology’s 10 year Fair Game assault on him, – talks about Fair Game and the recent controversy over VP hopeful Karen Bass’ statements about scientology.

Episode 4: Scientology’s War on a Holocaust Survivor, Paulette CooperWWEpisode 4: Scientology’s War on a Holocaust Survivor, Paulette Cooper

August 18, 2020 • 50 min

Leah and Mike talk with Paulette Cooper, a journalist who became the object of the single largest Fair Game campaign in history. She was framed, sued, smeared, spied on and harassed. And ultimately vindicated when the FBI raided scientology and uncovered their secret operations.

Episode 5: The History of Fair GameWWEpisode 5: The History of Fair Game

August 25, 2020 • 60 min

Leah and Mike discuss the origins of Fair Game and what prompted L. Ron Hubbard to seek to “utterly destroy” those he named as enemies. They cover what they have experienced and continue to experience, despite Scientology claiming Fair Game has been canceled.

1 Like

Podcastens nettside har en fin oversikt over begreper brukt i serien:

https://fairgamepodcast.com/glossary-of-scientology-terms/

1 Like

Leah Remini’s podcast: Forbes and Time writer Richard Behar on being a target of Fair Game

What a treat for us this week as Leah Remini and Mike Rinder spoke with journalist Rich Behar for their podcast. Rich, of course, wrote perhaps the single most important investigation of Scientology of all time with his May 1991 Time magazine article that called Scientology the “Thriving cult of greed and power,” and which proved to be a watershed in church history: Scientology has been shrinking ever since.

Continue reading Leah Remini’s podcast: Forbes and Time writer Richard Behar on being a target of Fair Game

1 Like

Oi, dette kan det bli bråk av:

Dersom det stemmer, selvsagt.

Litt mer sladder:

Jeg har ikke hatt tid til å høre på noen av podcastene. Er de bra?

Ikke fått hørt så skrekkelig mye ennå, men rimelig interessant. Selvsagt en del kjent stoff, men litt nytt her og der også.

@Anonzyy har kanskje hørt mer?

Det er en del kjent stoff, ja.
I episode 1 snakker de om Kelly Preston og Benjamin Keough som gikk bort.
De forklarer hvordan cos-barn behandles og oppdras. Hvordan foreldre bare følger “the tech” i god tro. Barna er gamle sjeler i unge kropper osv.

Episode 2 forventet jeg noe nyheter om Heber Jentzsch, men det var egentlig lite de hadde.
Niesen hans forsøkte å få en velferdssjekk av Heber, med Remini og Rinders hjelp.
Hun dro til Gold base for å besøke Heber men det ble bomtur (shocker).

Episode 3 handler om han Times journalisten. Forteller om fair game taktikk mot ham i 10 år.
De nevner såvidt Karen Bass i en setning til slutt. Ikkeno nevneverdig.

Likevel lett tilgjengelig form for folk som ikke er så godt kjent med stoffet. Slikt sett veldig greit, synes jeg.

1 Like

Fjerde episode ute: hovedposten er oppdatert. Denne handler om Paulette Cooper.

Leah Remini’s podcast: Paulette Cooper, Scientology’s ‘OG of Fair Game victims’

[Paulette in 1971, when her book about Scientology came out]

We already told you how excited we were to find out that Paulette Cooper had talked to Leah Remini for her new podcast, and in that story we provided a lengthy excerpt from our 2015 book about Paulette, The Unbreakable Miss Lovely .

Continue reading Leah Remini’s podcast: Paulette Cooper, Scientology’s ‘OG of Fair Game victims’

1 Like

Episode 4:
Paulette Cooper forteller om fair game mot henne. En årelang drittpakke og flere rettssaker.
Om den fingerte bombetrusselen som hadde hennes fingeravtrykk, hvor hun risikerte 15 år i buret.
En ny nabo ble samboeren til Paulette. Han viste seg senere å være scilon agent. Han prøvde bl.a. å få henne til å gå opp på kanten av taket. Hmmm. Denne samboeren og “bestevennen” ringte inn daglige dagbok-rapporter om henne.
Paulette fikk blomster levert på døra ved et tilfelle. Søsteren var der og åpnet. Da fikk hun en pistol mot hodet, men fyren forsvant uten å løsne skudd.
Det er blitt kjent i senere tid av en avhopper, at de diskuterte en mulig R2-45 på Paulette i interne møter. Mike Rinder forteller om denne koden og bekrefter at den slett ikke er noe “joke”.

Google ga forøvrig følgende om R2-45 : https://en.wikipedia.org/wiki/R2-45

1 Like

La episode fem (og fire) til hovedinnlegget:

Leah Remini podcast: Scientology’s atrocious ‘Fair Game’ campaign against Mike Rinder

What starts out as an episode about the general background of Scientology’s “Fair Game” retaliation operations soon settles down into the specific ways that Mike Rinder was targeted after he left the Sea Org in 2007, and it’s a harrowing adventure.

Continue reading Leah Remini podcast: Scientology’s atrocious ‘Fair Game’ campaign against Mike Rinder

Var flere detaljer som var nye for meg i ep. fem. Hørt den, @Anonzyy?

Ortegas artikkel om siste episode:

Leah Remini podcast: Scientology leader’s Fair Game campaign against his own father

[Ron Miscavige]

In the latest episode of Leah Remini’s podcast, which we have embedded for you below, Leah and Mike talk with Ron Miscavige, father to Scientology’s leader David Miscavige and author of the 2016 book Ruthless: Scientology, My Son David Miscavige, And Me .

Continue reading Leah Remini podcast: Scientology leader’s Fair Game campaign against his own father