Nye scientologilokaler i København

Scientologiorganisasjonen åpnet nylig en ny “Ideell kirke” i København. Ideelle kirker skal, ifølge organisasjonen selv, samsvare med “grunnleggeren L. Ron Hubbards tanker om religionen og dens kirker”.

“ON SATURDAY, MAY 27, thousands of overjoyed Scientologists gather in central Copenhagen where the city’s most famous squares converge, to celebrate the triumphant grand opening of the new Church of Scientology Denmark.” Foto: Church of Scientology

Tony Ortega har følgende å melde om de nye lokalene:

In Copenhagen Scientology will open a new Continental Ideal Org on May 27. Balance among continents is important in Scientology, and each Advanced Org has an associated lower level “Class V” org. Saint Hill has London. Flag Land Base has Tampa. Chatswood West has Sydney. And now AOSH EU in Copenhagen will have the Denmark Ideal Org located on the Nytorv public square and part of the Strøget public walkway and shopping district that runs through the center of the city.

Organisasjonens leder, David Miscavige, var også til stede under åpningen:

Mr. David Miscavige, ecclesiastical leader of the Scientology religion, presided over the dedication ceremony, recounting the journey to this epic accomplishment. “As some of you may recall, we once met upon a midnight hour. Whereupon, you presented a future vision of this Church. I shared your vision and you pledged to make it a fact. So, on this day when wind, sleet or snow couldn’t keep me away, I came in glorious Spring to say: ‘You made it, you did it, you saw it and seized it. And here now stands the world’s most ideally placed Church of Scientology, in the name of spiritual freedom and the exercise of eternal free will for all Denmark.’”

Kilder:

@JohnSteed, hva har det seg at COS satser såpass stort i våre naboland, iforhold til de stakkarslige greiene de har her i Norge? Kontrasten er jo ekstrem. I både Sverige og Danmark finner en de store vulgære bygningene COS tilsynelatende er så glad i, for ikke å snakke om i Storbritannia.

Den lille brakka de har ved hasle torg er jo direkte nitrist.

Tja, si det. De må vel strengt tatt påkoste hele sulamitten selv, tror jeg. Altså den selvstendige Org. Kanskje medlemstallet er ekstra stusselig i Norge?

Fått med deg at de har flytta fra Hasle, forresten? De er i sentrum igjen nå.

Nei det har jeg ikke fått med meg i det hele tatt. Har de gått tilbake til det gamle lokalet? Eller noe like bedritent som på hasle?

Etter en kjapp googling finner jeg adressa Tollbugata 7. Kan det verre korrekt?

Skal stemme, det.

Her:

http://chanologynorge.org/uploads/default/optimized/2X/b/bb0d63ea362d0f41ea95f4c771aca3a840223ff4_1_690x386.png

Også: