Rapport fra utsiden av Tollbugata 7

I går, lørdag 23/4-2016, hadde jeg en halvtime til overs nede i Oslo sentrum. Kanskje på tide å sjekke ut de nye kontorene til sekten? Men u-clear som jeg var, hadde jeg selvsagt glemt adressen. :angry:

Ros til sekten! De hadde klart å oppdatere websidene slik at folk ikke lenger ble sendt opp til Hasle. Dermed kunne jeg ta en tur bortom Tollbugata 7. Dvs. inngangen var fra Skippergata:

På sine websider har de brukt skrivemåten «Scientologi Kirken Oslo» og «Scientologikirken Oslo». På skiltet utenfor var det en tredje variant:

Ikke kunne jeg se spor av noen aktiviteter der oppe:

Ei heller fra Tollbugata:

Intet lys, ingen mennesker, ingen teddybjørner … og heller ingen som kom løpende ut og spurte hvorfor jeg stod der og tok bilder. :slight_smile:

PS: Det bør legges til at jeg var der ett kvarter før den offisielle åpningstiden. :relaxed:

Nye scientologilokaler i København

Det ser helt klart ut som verdens raskest voksende rel’jon, og slett ikke som et halvsnuskete internasjonalt firma med mange stråselskaper.

Tror dere dette er del av en utspekulert avledningsmanøver, eller bare dårlig språkføring? :thinking:

De er i det minste konsekvente med at de ikke er konsekvente. For seks år siden så vi jo hvordan de i vinduene sine reklamerte både for «DIANETIK» og «DIANETIKK». :smirk:

De får nok en del av promo-materialet sitt fra Danmark?

Scientologi er et grunnleggende amerikansk fenomen, De sliter litt med å skjønne at det finnes andre språk.

Ny tur bortom sist søndag, 13/11-2016.

Ikke kunne jeg se at det hadde skjedd noe der, eller at det skjedde noe:

Og jeg la heller ikke merke til noe relevant med skiltet på utsiden:

Intet nytt er godt nytt!? :slight_smile:

De sier nå så. :slight_smile: Har du sett folk bevege seg der inne i det hele tatt?

Nei! Hverken nå eller forrige gang jeg var der.

Heller ingen spor av ting på eller i vinduene som tyder på noe som helst. :grinning:

Kanskje det bare jobber thetaner uten kjøttkropper der?

Og, hvem vet, kanskje utleier har tatt med visse krav i kontrakten?

• Ingen teddybjørner i vinduene!
  • Ingen plakater med skrivefeil!
  • Ingen reklamer for kriminelle sekter!

Da kan de liksom late som om det er snakk om seriøs virksomhet!? :innocent:

Når får vi en Ideal Org i Oslo, da?

Godt spørsmål! Det er mange ledige lokaler rundt omkring. En hvilken som helst telefonkiosk burde vel være tilstrekkelig? :wink:

Og her er en litt mer lokalt plassert:

Dette er ved siden av klubbhuset til MCEK, MC Entusiasters Klubb. Jeg antar at de, i motsetning til sceintologene, har så mange medlemmer at telefonkiosken ble litt for liten. :slight_smile:

Ny tur bortom lørdag ettermiddag, 17/11-2018. Meget dødt!

Hverken lys eller aktiviteter der.

Inngangen var visstnok sperret. Men fortsatt stod navnet på sekten ved døra.

Sjekk av hjemmesidene deres. Fortsatt mange skrivefeil! … og en ny adresse.

image

Ut på nettet for å finne mer …

Ser nesten ut som a piece of blue sky:slightly_smiling_face:

Gikk forbi selv for et par uker siden. Null aktivitet.

Hm, så de har flytta igjen, altså?

Kanskje Isene vet noe mer om flyttingen?