Rapport fra utsiden av Tollbugata 7

Jeg har gått forbi der to ganger siden de flyttet - i fjor sommer og tidlig Desember. Begge gangene var jeg der etter å ha vært på konsert, så altså relativt sent på kvelden, og begge ganger var lyset på i det jeg vil anta er deres lokaler i 3. etasje (jeg finner ikke bildet jeg tok av ringeklokken, men mener det er i 3. etasje). Da jeg gikk forbi på sommeren var det en sen Søndags kveld, og vinduene stod åpne - jeg tenkte for meg selv at de stakkars folkene har sikkert aldri en dag fri - og alt dette slitet fører absolutt ingen steds hen.

1 Like

Aldri fri når en skal redde verden, vettu. :space_invader:

Selv gikk jeg forbi der i går, tirsdag 17/7-2019. Det eneste sporet jeg så av sekten, var ved døra.

Imponerende mange feil de klarte å presse inn på lappen ved ringeklokka!

Men det med «4. etasje» var litt forvirrende. Jeg klarte bare å telle til 3.

Tilsvarende fra Torggata.

Kanskje noen boder på loftet?

1 Like

Kanskje det er litt som med telefonkiosken i Dr. Who, at den er større på innsiden?

Jassågitt. Torggata 28 ligger jo sentralt like ved Youngstorget.
Her bør nabolaget opplyses om hvem som har flytta inn, hvis en først skal følge en viss prosedyre.
Skal sjekke status neste gang jeg er forbi.

1 Like

Tror dere “Scientology kirken” i Oslo klarer å leve opp til dette?

https://tonyortega.org/2019/07/30/miscavige-changes-course-all-remaining-scientology-orgs-to-go-ideal-at-the-same-time/

Miscavige changes course: All remaining Scientology orgs to go ‘Ideal’ at the same time

“Doing it all simultaneously.” This cryptic slogan showed up at an “Ideal Org Convention” for Canada last week. But it’s becoming clear that this is a message that is being sent to all Scientologists around the world. So what does it mean?

As unlikely as it sounds, the call is going out that all orgs will become “ideal” at the same time. Beginning in 2003, David Miscavige has been personally appearing at the grand openings of Ideal Orgs, a few each year, and totaling more than 60 now. But now, instead of more openings one or two at a time, Miscavige is calling for the rest of the orgs around the world to go ideal at the same time.

[…]

Selv ble jeg usikker på hva de mener med en «Ideal Org». Altså tok jeg en titt på en av sektens egne norske sider.

Det å kalle dette norsk, er kanskje en overdrivelse. Får jeg e-poster med tilsvarende språk, antar jeg det er snakk om utenlandske svindlere som har kjørt en tekst gjennom et oversettelsesprogram.

Men hva betyr alt dette? Ha’kke peiling! Av den slags viss-vass som kan bety alt og ingenting.

PS: En annen sak er at ordet dusinvis fikk meg til å tenke på en herlig Bresjnev-parodi.

Det triste/morsomme her er at det er “Org”-en selv som må finansiere oppgraderingen til “Ideal Org” (hvis jeg ikke har misforstått). Det kan jo bli en utfordring.

Selv er jeg fortsatt i tvil om det er noe reell forskjell på en «Org» og en «Ideal Org».

Eller syklet jeg i går ettermiddag, fredag 2/8-2019, gjennom Oslo sentrum. Jeg tok da en titt opp på Torggata 28, men kunne ikke se noe spesielt der. Litt lenger oppover gata, tok jeg en titt tilbake, og kunne se noen loftsvinduer. Kanskje det er det som er 4. etasje?

I Google Maps kom de vinduene bedre frem:

Nå kan man jo alltids stikke oppom dem og sjekke? Eventuelt bare spørre dem⸮ Men morsommere å finne ut av slikt uten deres hjelp.

PS: Temaet i denne tråden er kanskje litt foreldet?

Hmm? Nå har jeg ikke sett så mye av Dr. Who at jeg kan bekrefte at det er slik der.

Men jeg mener at jeg sånn cirka på begynnelsen av ’70-tallet bladde i et Donald-blad hvor det var en Langbein-historie om en hytte som var mye større på innsiden enn utsiden. Dette var mens jeg var på besøk hos noen andre, og jeg fikk aldri lest historien ferdig.

Noen som kan fortelle mer om hva som skjedde der?

03.08.19 - Nærmere kikk på torggata 28.
Det er hengt opp en random utbrettet CoS reklame over ringeklokkene for noe sci-tech TV e.l.
Ellers hang det noen advarsler utenfor, se bilder :slight_smile:

Kan ellers nevne at det dukka opp en som jeg antar er kjent medlem. Kjenner ikke til detaljer om dem, men kan sikkkert svare på spm.

Så noe mere advarsler utenfor kvist-orgen. Evt. tech-loftet :slight_smile:
Torggata har en del tags/stickere, og inngangen der er intet unntak.

1 Like

… og i «EON» av Greg Bear er det en uthulet asteroide som er lengre på innsiden enn på utsiden.

Men dette blir kanskje et litt for sært tema?

Kjenner ikke til akkurat den historien, dessverre. Mine eldste Donald-blader er fra 76-78, sånn ca.

Interessant emne, men kanskje litt malapropos i denne tråden, hehe.

Passerte Torggata 28 igjen ved et par anledninger. Det ser like dirty ut som tidligere i gata utenfor, om ikke verre enn sist. Advarslene som hang like utenfor var blitt fjernet.
De skadene på inngangsdøra er ganske tydelige. Tipper dette ikke står helt i tråd med ideal-org kravene, og er out ethics/incredibly low tone scale :slight_smile:

1 Like

Bytte dør: Vips, Ideal Org!

image

Mye å velge blant.

1 Like

Passerte Torggata 28 uten noen særlig forventninger. Det ser ut til å være mer avrivde plakater og som vanlig en del stickere/tags mot inngangen.

Innenfor klokkene ved inngangen henger såvidt en CoS-TV reklameplakat, som begynner å brette seg og falme. Det “skiltet” som er tapet på utenfor (som det er bilde av lenger oppe i tråden), har måttet tåle regn og fukt. Det er lite som tyder på ideal org. Atter igjen.

1 Like

Har noen sett aktivitet der inne i det hele tatt?

Taklukene til 4.etasje er ikke synlige fra gatenivå. Har ikke kunnet se om det er lys der.
Jeg så de skilter selv med åpent til sent hver dag. Som tidligere postet bilde fra maps:
4.etasjen har halvtak og små luker til vinduer.

1 Like

Da blir det litt vanskeligere å se om det går folk rundt der, ja.