Rapport fra utsiden av Tollbugata 7

I går, 18/12-2018, gikk jeg forbi der de visstnok holder til nå. Prøvde da å se om jeg så noen spor av dem. Det gjorde jeg ikke.

Men det bør legge til at jeg husket ikke gatenummeret. Og det var så kaldt at jeg gadd ikke ta frem telefonen for å sjekke adressen. Jeg tenkte som så at hvis de var synlige, burde jeg vel ha sett dem. Dessuten gikk jeg sammen med en annen som nok ikke var fullt så interessert i å studere lokalene til absurde sekter.

Altså ble det bare til at jeg, og vi, gikk rett forbi uten å oppdage noe som helst.

I dag, i varmen, innendørs, tok jeg en nytt titt på webben. Og først da oppdaget jeg at inngangen til stedet visstnok er fra Osterhaugs gate.

Tro om den fyren jobber med å å flytte over papirene deres? Antageligvis ikke! Jeg ser ingen esker merket med tullball, kvasivitenskap eller løgner. image

Jeg har gått forbi der to ganger siden de flyttet - i fjor sommer og tidlig Desember. Begge gangene var jeg der etter å ha vært på konsert, så altså relativt sent på kvelden, og begge ganger var lyset på i det jeg vil anta er deres lokaler i 3. etasje (jeg finner ikke bildet jeg tok av ringeklokken, men mener det er i 3. etasje). Da jeg gikk forbi på sommeren var det en sen Søndags kveld, og vinduene stod åpne - jeg tenkte for meg selv at de stakkars folkene har sikkert aldri en dag fri - og alt dette slitet fører absolutt ingen steds hen.

Aldri fri når en skal redde verden, vettu. :space_invader: