Scientologene kjøpte opp eiendommen til Lånekassa

Fra den såkalte Klassekampen, lørdag 29. mai 2021:

Artikkel på nettet bak en typisk irriterende-og-forgjeves-mas-om-betaling-mur: Oslos ukjente skattekart

PS: Jeg nevnte en gang for en daværende ansatt Lånekassa det alternative navnet: «Satans flåkasse for uttarming». Og, jo da, han kjente godt til det. For øvrig var det visst han som en gang stoppet en annen sekt fra å bli godkjent som utdanningsinstitusjon, eller noe slikt. All ros til ham for det!

Et av disse byggene her?

Surra litt rundt i Street View, ser ut til at det er dette:

Tja? Jeg trodde det!

Men manglende skilt ved inngangene, gjør meg litt usikker. Men det kan bare være den vanlige blårusspraksisen med å hindre folk i å ta kontakt¿ :thinking:

De klistrer nok opp “Dianetik” (sic) i vinduet etter hvert.

Skal bli spennende å se hvor mange forskjellige måter de vil stave dette på? :crazy_face:

1 Like

De hadde vel minst to stavemåter forrige sted? Hehe.

Dette blir ideal org.
Ikke her vi holder til for øyeblikket.

Men er tanken å flytte inn når det er klart? Eller er planen å kjøre to separate “kontorer”?

PS: Er det egentlig helt ideelt når folk ikke vet hvor dere “egentlig” holder til?

Så, så! Vær forsiktig med å bistå sekten! :face_with_raised_eyebrow:

Jo, da! Jeg vet, jeg vet!

• Man vil vel så gjerne hjelpe andre, spesielt de som utvilsomt trenger hjelp? :innocent:
  • Og man liker vel også vise at man klarer noe de ikke klarer? :wink:
  • Og man er kanskje også litt irritert over alle feilene de gjør? :crazy_face:

Vi er da mennesker! :roll_eyes:

Meeeeeeen hver gang man hjelper dem litt, øker man kanskje sannsynligheten for at flere blir hjernevasket? :thinking:

Eller, forresten, hjelper man dem med å kommunisere, kan det også bidra til at eksisterende ofre får vite litt mer. Og det igjen kan jo bidra til at de kommer seg ut av sekten. Akkurat det kjenner jeg til fra ett konkret eksempel for noen år siden. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jeg er bare genuint nysgjerrig, da jeg synes dette har gått litt igjen, hehe. Det er ikke alltid like lett å vite hvor de faktisk holder til, og det er alltid “spor” etter hvor de har holdt til. Ganske forvirrende for oppsøkende.

Ble bare nysgjerrig på hva @vaskemaskin tenker om saken.

Jo, da! Også jeg er nysgjerrig! Ingen fare! :smiley: Og jeg er også litt forvirret. :crazy_face:

Men du kom en slags påstand som ikke nødvendigvis stemmer:

Er det nå så sikkert at holder til noen steder nå? :thinking:

De må nok holde til et eller annet sted, rent juridisk.

Ifølge Brønnøysundregistrene:

Lørenvangen er riktig.
Promo er ikke det viktigste akkurat nå. Det som er viktig er å få ideal org klar til åpning i 2022.

@JohnSteed Det blir 1 kontor. Og det blir ideal orgen. Når det skjer så vet hele Skandinavia hvor vi holder til så det blir ikke flere problemer angående adresser lengre :slight_smile:

Ser den, men det er ikke noe jeg kun har lagt merke til nå nylig. Det har vært surr med adresser og gamle “spor” ganske lenge.

(På nettsida deres står det fremdeles Torggata 28, forresten.)

Men jeg skal ikke mase mer om det, hehe.

Har dere planer om en storstilt reklamekampanje eller lignende?

@JohnSteedScientology.org? De er sikkert litt trege med å oppdatere. Ja jeg er enig at det er litt surr med adresser. Det blir litt sånn når man flytter så ofte, men nok om det som du sier.

Det vet jeg ikke noe om. Det blir nok noe for avisene som VG osv hopper nok på saken når den tid nærmer seg så da må vi uansett promotere i vår favør. Det er en stor milepæl for Scientologi samfunnet i Norge å få et fast og flott sted å være.
Innad i kirken til resten av Scientologi “verden” så vil det jo bli promotert som ideal orger pleier å være. Jeg synes det ville vært flott for Scientology Network og orgen selv om det ble laget et program om det.