Scientologer eller bare noen som fisker i samme vann?

Jeg fant denne lappen oppe på Blindern her om dagen:

Det står ikke et ord om Hubbard eller scientologi, men problemet nå om dagen er at COS har et såpass dårlig rykte at de gjør nesten hva som helst for å skjule hvem de er. Plakaten fikk alle varsellampene til å blinke: Kommunikasjonskurs, bruken av ordet “frihet” og glatte amerikanske stockshots lukter, men det finnes jo flere som driver i den bransjen.

Jeg fant ingenting som forbandt gruppen med Scientologikirken på nettet, hverken de norske gruppen eller DoMondo Coaching. I bunn og grunn fant jeg nesten ingenting om dem i det hele tatt. Enten er dette en helt ny og ellers uskuldig gruppe, eller så er det scientologer på ferde igjen.

Noen som kjenner mer til denne gjengen? Jeg vil nødig henge ut feil gruppe.

Hm, aldri hørt om. Men du har rett: Det lukter litt av det her.

Det var sp påfallende at jeg ikke fant noe om dem, ingen omtale, hvrken positiv eller negativ.

Nå undersøkte jeg litt. Det er ikke snakk om «DoMondo», men «DoMundo Coaching»:

Fyren bak dette:

• Alexander Mørland Karlsen

Han driver et enkeltmannsforetak og har visstnok intet med scientologi å gjøre.

PS: Sjekker man LinkedIn-siden hans, finner man noe om «NLP» som jeg tror har å gjøre med «Neuro-linguistic programming». For meg virker dette ganske tøvsugende. Men ellers bør man vel la tvilen komme ham til gode?

1 Like

«Neuro-linguistic programming» er stort sett mumbo-jumbo, med en meeeeget svak forbindelse til vitenskap.