Scientologer på Karl Johans gate

I går, onsdag 10/8.2016, Egertorget, 19:19-tiden. Noen mer eller mindre velkjente folk fra en mer eller mindre velkjent sekt.

Den eneste jeg med sikkerhet klarte å identifisere, var Knut-Jørgen Plesner. De to andre mennene mener jeg å huske fra tidligere, men jeg er litt usikker på navnene. Og så var det en ukjent dame der med en barnevogn.

Det de delte ut, var et hefte om ecstasy på 24 sider.

• Så mange skrivefeil at ingen som har jobbet med den, kan ha vært særlig Clear.
  • Først på tredje siste side dukker det opp noe om Hubbard og Narconon.
  • På nest siste side er Scientologi nevnt.
  • På siste side vises til det www.neitilstoff.org som har: Registrant Organization: Church of Scientology International
  • Alt man finner der, er uansett bare en automatisk redirigering til http://no.drugfreeworld.org/ med: Registrant Organization: Foundation for a Drug-Free World
    Adressen som var oppført: Karl Johans gate 12J. Har de flyttet tilbake, eller er de virkelig så non-clear at de fortsatt bruker den adressen da hadde før de flyttet opp til Helsfyr? Eventuelt har de utvidet OT-skalaen med negative numre? :confounded:

Nå er ikke jeg så ofte i byen. Så jeg vet ikke når de igjen begynte med slike gatekapring.

Det man/noen kunne/burde/skulle gjort, var å trykke opp brosjyrer om sekten og gitt til alle som snakket med og/eller fikk noen av disse folka. En både slitsom og morsom oppgave. :wink:

PS: Det så ikke ut som om disse folka hadde det særlig morsomt der de stod. Nesten så det ble fristende å prøve ecstasy for å ikke ende opp på samme måte, sånn for sikkerhets skyld. :innocent:

Ikke bra!
Jeg jobber rett i nærheten, står ofte mye rare religiøse grupper på Egertorget der.
Men vanligvis er det anti-abort folk, så denne var ny.

Det er verdt å sjekke om de faktisk har lov til å være der. Stand krever hele dette søknadsstyret vi måtte gjennom hver gang vi holdt demonstrasjon, faktisk. Neste gang en ser dem holde stand, be om å få se tillatelse (de må ha denne med seg).

Og ingenting hadde jo vært bedre om en delte ut litt kontrabrosjyrer. (Noe som minner meg på at jeg ikke har lagt ut brosjyrer/laget en ressurstråd for det.)

Noen timer tidligere var det Jehovas Vitner som stod der. Også en sekt jeg kjenner godt til. Og alt i alt noen jeg foretrekker fremfor scientologene. :slight_smile:

PS: Da jeg syklet forbi der sist torsdag ved 15-tiden, var det ingen sekter der.

Igjen: Det kan være lurt å forhøre seg om de har papirarbeidet i orden. Stand må søkes om på samme måte som demonstrasjon. Noen av demonstrasjonene våre var faktisk teknisk sett “stands” (det virket som det var et slags samlebegrep for kommunen/politiet/bydelsoverlegen for ikke-mobile utdelinger med plakater, slagord o.l.)

Men er de pliktige til vise frem slike papirer til hvem-som-helst?

Uansett tviler jeg på om de ikke har slikt i orden. det er vel så mye styr med bord og slikt at det er smartest å vite at de har ledig plass der og da?

Jeg er litt usikker på om de plikter å vise det til hvem-som-helst. Det hender politiet sender ut folk for å sjekke, men da må de jo vite om det på forhånd. Noen må altså ha søkt. Vi fikk stort sett besøk av noen som sjekket papirene da vi holdt demonstrasjoner.

Hm. Vi brukte stort sett en måned, minst, hver gang vi søkte. Det var en sabla omstendelig og tidkrevende prosess å holde demonstrasjon/stand. Jeg blir litt imponert om de har såpass orden i sysakene at de søker god tid i forveien hver gang de vil ha et bord på Karl Johan.

Noen som har sett flere stands?

Hmm? Det er ikke ofte jeg er nede i byen. Men de gangene jeg har vært der, har jeg prøvd å ta en titt. Og hadde jeg sett dem, ville jeg nok husket dem. :blush:

Hehe, var bare nysgjerrig på om de hadde blitt litt mer aktive eller noe.

Noen som vet om de fremdeles har hylle på Eldorado?

Også noe jeg skal prøve å sjekke ut neste gang jeg er i sentrum. :wink:

Er det noen som vet om Eldorado engang er klare over hva det er de stiller ut?

Usikker på om noen har spurt dem. Er litt redd for at de kun tenker penger her. Kommersielle aktører kan nemlig kjøpe seg hylleplass der, etter det jeg skjønner.

Kanskje vi burde printe ut dommer o.l., for å vise dem at de stiller ut bøker fra en organisasjon som har blitt dømt for svindel?