Scientologikirken etterforskes i Kasakhstan

Ting skjer visst i Kasakhstan:

В Алматы начато расследование в отношении «саентологов»

http://gdb.rferl.org/6130498B-EB01-47F5-A349-6B39874CFC56_cx5_cy10_cw92_w987_r1_s_r1.jpg
Иллюстративное фото.

Полиция Алматы начала досудебное расследование по фактам мошенничества в крупном размере со стороны руководства и функционеров общественного объединения «Центр самосовершенствования города Алматы», сообщает сегодня информационное агентство «Интерфакс — Казахстан». По информации полиции, этот центр относится к Церкви саентологии.

[…]

Her er en oversettelse sakset fra WWP:

Scientology under investigation in Kazakhstan.

Kazakhstan Azattyq TV: In Almaty, initiated an investigation against “Scientology”

http://rus.azattyq.org/a/27802151.html

Google translation:

• BEGIN EXCERPT * * * * *

Almaty police has begun pre-trial investigation into the fraud on a large scale by the leadership and functionaries of the public association “Center of Almaty cultivation”, reports the news agency “Interfax - Kazakhstan”. According to police, the center refers to the Church of Scientology.

“The grounds for pre-trial investigations were the complaints of former supporters of this organization of the receipt of their functionaries of large sums of money by abuse of trust in the provision of deliberately ineffectual services at an inflated price,” - quoted by the press service of DIA of Almaty “Interfax - Kazakhstan”. According to the Department of Internal Affairs, on Monday, 13 June at the organization’s office some evidence was seized, whose names are not specified in the message.

• END EXCERPT * * * * *

“Church of Scientology” was deprived of Kazakhstan the status of a religious association after 2012 had failed to reregister.

• END EXCERPT * * * * *

Det ser ut til å være snakk om to forskjellige saker:

It appears there are two criminal investigations of Scientology going on in Kazakhstan, or one investigation (or two coordinated investigations) of Scientology organizations in two different and, as noted above, geographically distant cities:

Pavlodar Center Dianetics, in the city of Pavlodar; and

Center of Almaty Cultivation, in the city of Almaty.

The following article concerns Dianetics center in Pavlodar. Again, Google translation.

Zakon KZ: In Pavlodar a criminal case is being investigated in relation to Scientology

https://www.zakon.kz/4799825-v-pavlodare-ugolovnoe-delo.html

Department of Internal Affairs of Pavlodar region conducted pre-trial investigation for fraud (Article 190 of the Criminal Code of the Republic of Kazakhstan). Under suspicion functionaries of the public association “Pavlodar center” Dianetics “(refer to the so-called” Church of Scientology ", lacking in 2012 the status of a religious association an expert report of the Agency for Religious RK), said Zakon.kz with reference to the press service of the Department of Internal Affairs of the region.

The basis for the pre-trial investigation of the complaint served as a former adherent of the said organization. He reported receiving functionaries of the organization of large sums of money for ineffective service at an inflated price (cleansing courses of psychos).

• END EXCERPT * * * * *
1 Like

Heisan!

Det er tydelig at folk i andre deler av verden også har fått med seg hvordan man gir kulten et dårlig rykte:

Tony Ortega: Scientology is holding this Kazakh 20-year-old prisoner, says her media-grabbing mom

At this point, what we think we know is that one mother in Kazakhstan, Dina Tylevich, has taken on Scientology in a big way and is trying to get the top levels of government there interested in helping her recover her daughter, Regina Hikmatulina, 20, who Dina says is in the US illegally as a Sea Org member at Scientology’s spiritual mecca, the Flag Land Base in Clearwater, Florida.

The story has been covered by numerous press outlets in Kazakhstan, and in some depth by the news portal Nur.KZ, which a Kazakh friend tells us is very popular there.

Hah!

Dina Tylevich har laget nok oppstand i Kasakhstan til at Scientologikirken har sluppet henne løs og sendt henne hjem!

Tony Ortega: Scientology releases Kazakh woman after media storm

Just days after our story about her appeared, Regina was flown from Clearwater to Astana by way of New York and Moscow, where she was reunited with her biological father. Her mother and stepfather, who live in Almaty, were on their way to see her.

We hope to follow up with the Tylevich family, who are set to go on a TV show about their reunion.

2 Likes

Bilde av Regina:

Kilde: https://www.nur.kz/1162311-saentologi-nezakonno-derzhat-v-ssha-20-let.html

2 Likes

Kjapp Google-oversettelse av artikkelen:

Som en del av pre-rettssaken etterforskning mot medlemmer av Scientologi offentlige foreningen "Center for dyrking av Almaty» 13. juni søkene ble gjennomført. Etterforskerne konfiskert dokumentene Scientologi på papir og elektroniske medier, samt opptaksutstyr, som er skrevet “tilståelsen” med at det går på tilhengerne av kulten, ifølge NUR.KZ .

NUR.KZ reporter intervjuet en av ofrene for virksomheten til scientologer i Almaty Dina Tylevich, som i tillegg fikk 120 tusen dollar svikaktig vervet i USA 18-år gamle datter Regina for en periode på en milliard år.

"Blant annet materiale bevis funnet og min mappe. På 1,5 år av mitt opphold i Scientologi seks måneder gikk jeg bekreftelse på at min bror jobber som lege på sykehuset av KNB. Scientologer si at jeg er en “kilde til problemer”, og de ikke passer. Da jeg krevde pengene mine tilbake, inntektene fra salg av en 3-roms leilighet og næringsliv i Almaty. Jeg ble fortalt at 120 tusen dollar betalt for sine “tjenester” anses veldedighet omsorg. "

"Det verste er at jeg mistet min datter, Regina, hennes bedrag rekruttert til å tjene Scientologikirken for en milliard år, signert med meg og min mann en kontrakt. Når vi møtte moren til min mann Daniel, inviterte hun oss til hennes datter Regina på OT er en ferie. Døtrene da, i 2012, var 16 år gammel, hun ble uteksaminert fra high school som “utmerket”, og ønsket å gå inn i Medical Institute oppkalt etter Asfandiyarova å redde liv, "- sa hun.

Ifølge henne, festivalen hun møtte scientologer-på samme alder, fortalte de henne at Scientologi år gir overnaturlig bevisst menneskelig kontroll og behandling av kroppen som ikke får over 10 års høyere utdanning.

“Hun viste filmer og videoer om tidligere liv og de ulike” mirakler "tatt ikke verre enn i Hollywood, til slutt hun trodde på alt dette og begynte å be om opplæring til scientologer i USA, byen Clearwater, Florida. Det er jeg bare datter, en meget intelligent, dessuten scientologer meg overbevist om at det ikke er en religion, men en vitenskap, og vi trenger ikke å gi opp Islam "- Dean lagt.

Kvinnen sa at som et resultat av hennes datter gikk til Amerika mai 2014, og etter at hun og hennes mann gikk ut av Scientologi, hun ringte og nektet dem.

"Leaving, Regina fikk visum for ett år, det har lenge vært ineffektiv, dessuten er det vår nasjonalitet, noe som kan nekte bare kom i Kasakhstan. Men scientologer ikke slippe den under noen påskudd. Jeg håper nå at straffesaken, vil det føre til i Kasakhstan gjennom offisielle kanaler som vitne eller offer - fortsatt bare bli returnert til meg min datter "- Sier mor bedratt.

Forfatter: Manas Bistaev

Oppdatering fra Tony Ortega:

Battle for a Scientology soul: Kazakh 20-year-old ‘prisoner’ is back home, but will she stay?

http://tonyortega.org/wp-content/uploads/2016/07/Rigina_Dina_Tylevich-e1467673846575.jpg
[Rigina Hikmatulina and her mother, Dina Tylevich, in a photo taken yesterday for the Underground Bunker]

Rigina is back. But is she there to stay?

Rigina Hikmatulina’s involvement in Scientology became an international incident when her mother, Dina Tylevich, 44, took to social and mass media and proclaimed that the church had lured her 20-year-old daughter from Kazakhstan and was holding her prisoner at its Florida “Flag Land Base.” With the use of the hashtag #ВернитеРигину (BringRiginaBack) and other methods, Dina got plenty of attention in the Russian-language press. Even we took note, writing a story about it on June 20.

And now, Rigina has been brought back, and is staying with her mother in Almaty, Kazakhstan, arriving there just six days ago. But how did that happen? And is Rigina abandoning Scientology?

The answers really surprised us after we had lengthy conversations with Dina’s husband Danil and also heard from Dina herself.

Rigina may be home, but the battle for her soul is only beginning. Scientology, which has relied heavily on the cheap labor it gets in Russian-speaking countries, is getting a pounding over this story, and after talking to Danil, we’re pretty sure it’s only going to get rougher.

[…]