Scientologikirkens personlighetstest

Alltid lurt på hvilke spørsmål du får under personlighetstesten til Scientologikirken? Redditgruppa for scientologi la nylig ut flesteparten av testens 200 spørsmål:

Viser til: Ble møtt med «absurd» test på jobbintervjuet.

Selv fikk jeg en sånn scientologi-følelse av å lese om Assessio. Men selv om mye av tankegangen virker å være den samme, har jeg så langt har ikke funnet noen konkrete forbindelser mellom dem og sekten. Visse småting kan tyde på at det ikke er noen slik sammenheng.

Men fint hvis andre også tar en titt. :slightly_smiling_face:

Tror ikke CoS hadde beskrevet det de driver med som “datadrevet og psykologi”. Ser at Assessio også er DNV-GL-sertifisert.

Tror ikke CoS hadde beskrevet det de driver med som “datadrevet og psykologi”.

Godt poeng! :slightly_smiling_face:

Ser at Assessio også er DNV-GL-sertifisert.

Det mener jeg å huske at U-man også var i sin tid. Altså ikke et så godt poeng. :thinking:

PS: Doménet «u-man.no» er visstnok ledig. :grin:

Hm, daså. Så for meg de ikke var så interessert i få godkjenninger fra tredjeparter.

Å, jo da! De følger det omvendte politi-prinsippet: - Alt du sier kan brukes for oss!

Men hva konkret den DNV-sertifiseringen gikk ut på, husker jeg ikke. Nå fant jeg bare U-test omtalt på en side:

Under arbeidet med Testhåndboka ble det avdekket en del tester med med mangelfull dokumentasjon, samt en del tester der leverandører ikke kunne eller ville fremvise noen form for dokumentasjon. Dette gjaldt blant annet U-Test, Catherine Juell testen, Discus og PAT, forteller Iversen og viser til Testhåndboka for nærmere omtale av testene og beskrivelse av vurderingskriteriene.

Selv er jeg noget kritisk til alle slike tester. :sunglasses: