Val Kilmer scientolog?

Dette hadde jeg ikke fått med meg:

Val Kilmer nektet for kreftdiagnosen. Nå snakker han åpent om hvordan sykdommen har forandret ham

SNAKKER UT: Val Kilmer benektet lenge at han var alvorlig syk. Nå snakker han åpenhjertig om kreften. Foto: AP

[…]

Ser annerledes på livet
57-åringen, som har en suksessrik karriere som skuespiller, forteller blant annet at en prosedyre på luftrøret hans i forbindelse med kreften, har redusert stemmen.

I tillegg har det påvirket pusten som gjør at han blir fortere andpusten.

Til tross for at stjerna har hatt noen intense år bak seg, forteller han at han finner både ro og trøst i troen som scientolog.

[…]

Etter litt googling fant jeg flere referanser til “Christian Science”, som jo er en nokså sprø sekt, men altså ikke det samme som Hubbard-scientologer.

Dagbladet farer med løgn og fanteri i dette tilfellet, altså?

Tragisk nok for Val Kilmer, er «Christian Science» muligens farligere enn scientologene, i det minst hvis man ikke tolker Hubbard for bokstavelig.

Hos scientologene tror jeg ikke det nå er noe generelt forbud mot ordinær behandling av kreft. Men de Christian Science-folka mener visst at alt skal kunne helbredes ved bønn. Men hvor fanatatiske kreftsyke mennesker er, vet jeg egentlig ikke.

PS: Nå har jeg uansett sendt en epost til hun som skrev den artikkelen. :blush:

:+1:

Noen respons på eposten? Selvsagt ikke! :face_with_raised_eyebrow:

Det blir omtrent som i filmen «Eirik the Viking»:

- Listen... I have been in this dump for 16 years and I have not 
  made a single convert in all that time.
- There was Thorbjørn Vifilsson's wife. You converted her.
- Thorbjørn Vifilsson's wife became a Buddhist, not a Christian.
- Same thing, isn't it?

Man kan si mye negativt om dumhet, men på visse felter er det kanskje enklere? :smirk: